torsdag 17 mars 2016

Handsken är kastad!



Jag har fått en utmaning!
Självklart kunde jag inte säga nej när sambon utmanade mig att få ihop 150 cykelmil innan 1:a maj. Vad får då räknas? All cykling som ger pulshöjning. Så om jag inte totalt mescyklar får jag räkna även jobbpendling, transportcykling och hämtning på dagis. Jag har cyklat med pulsklocka flera gånger och jag kommer upp i pulszon 3 i alla fall så det får duga. Dessutom räknar vi in inomhuscyklingen.

För att få lite mil i cykelbenen under vintern har vi satt upp trainer i källaren. Vi använder oss av cykeltrainer med rullar, jag har en Tacx Galaxia.
Mellan våra trainers har vi satt en stolpe mellan golv och tak som agerar lite stöd när man ska komma igång och där vi kan ha svetthandduk och vattenflaska. För att slippa sitta och stirra in i väggen satte vi i ordning en TV så vi kan kolla på film när vi cyklar. Just nu pågår Solsidan säsong 4.

Att kombinera nytta med nöje även på dagar med dåligt väder....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar