tisdag 14 juni 2016

Att gravidanpassa cykeln...



Förra graviditeten var cykling den aktivitet jag kunde hålla i längst. Jag hoppas att jag kan fortsätta med cyklingen en bra bit in i den här graviditeten också.

Foglossning är inte så kul... jag ska berätta mer om det i ett annat inlägg. Kortfattat innebär det graviditetsrelaterad smärta i bäckenet vid många olika belastningar. Det gör redan att all min rörelse begränsas, värst är det med lite framåtlutad kroppsposition.

Hur sitter man på en landsvägscykel - ja inte är det speciellt upprätt i alla fall...
Cyklingen igår var den första på flera veckor. Det kändes riktigt bra men började göra ont i uppförsbackarna där man normalt vill trycka på. Det var bara att gå ner på lätta växlar och veva på med hög kadens. Inte gick det fort inte...

Nu har vi gravidanpassat cykeln - köpte en styrstam med justerbar vinkel och ställde den maximalt uppvinklad. Det ser helt förj**igt ut men men men... Med tilltagande värk och växande mage kanske det ger mig några veckors cykling till.

Förlåt brott mot alla stilregler!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar